lørdag den 17. maj 2014

Fanget i nettet

Anmeldelse af "The Amazing Spider-man 2"(2014), instrueret af Marc Webb(det er jo sjovt han hedder det)

Trailer: http://m.youtube.com/watch?v=nbp3Ra3Yp74


Den nye skurk hedder Electro, og var, før han endte med at få superkræfter, blot en nørdet ansat hos Oscorp. Han tilbeder Spiderman, fordi Spiderman en gang reddede hans liv. Men da han kommer til skade på arbejdet, og ender med at få kontrollen over elektricitet får han snart smag for den opmærksomhed det giver, og det skal selv ikke Spiderman forhindre.


Jeg var slet ikke glad for den foregående "The Amazing Spider-man"(2012). Umiddelbart synes jeg den minder alt for meget om de foregående Spiderman-film, som havde Tobey Maguire i hovedrollen. Jeg kan godt lide, at hvis man laver en ny omgang film med en kendt helt, så skal det være, fordi man har noget nyt at komme med. Det eneste nye jeg synes der var at tale om i den foregående film var 3D-effekterne. 
Det er de dog kommet efter i denne 2'er. Der må simpelthen have været fri leg for animatorerne, for den har bare fået fuld skrald, og det er genialt lavet. Jeg er ikke en gang rigtig sur over 3D-effekterne(som jeg normalt ikke er glad for, da jeg ofte synes, at effekterne gør, at man går på kompromis med scenerne, for at opnå optimal 3D-effekt). Derudover er sammenspillet mellem Andrew Garfield og Emma Stone så fint, og jeg elsker den nye superskurk Elektro, spillet af Jamie Foxx. Jeg synes man skulle have holdt sig lidt tættere til de to styrker, og måske skåret lidt ned på alt det andet. Filmen er lang, og så lang havde den måske ikke behøvet at være. Alligevel var jeg super underholdt og vildt imponeret over effekterne.


"The Amazing Spider-man 2" får 5 små stjerner fra mig. *****(stadig stjerner)

Xoxo The filmexpert-wannabe



Ingen kommentarer:

Send en kommentar