onsdag den 21. maj 2014

The X is back!

Anmeldelse af "X-Men: Days of Future Past"(2014), instrueret af Bryan Singer.

Trailer: http://m.youtube.com/watch?v=pK2zYHWDZKo


I en nær fremtid kæmper de sidste mutanter for overlevelse. Der er blevet opfundet maskiner, som er stærkere end mutanter, og det vil ikke vare længe før alle mutanter er udryddet. De sidste mutanter vil nu gøre et sidste forsøg på at ændre deres undergang. Derfor sender de den eneste, som vil være i stand til det tilbage i tiden, for at rette op på fremtiden. De sender Wolverine.


Alle de gode gamle mutanter er tilbage og i allerhøjeste gear. Jeg er kæmpe fan af de første tre X-Men film, men jeg har hverken været tilfreds med Wolverine-filmene eller den foregående "X-Men: First Class". Jeg synes slet ikke de har kunnet leve op til de foregående. Mutationerne har ikke været spændende eller gennemførte nok, og castingen har heller ikke levet op til de foregående film. Men nu, hvor de gamle films karakterer møder de nye, er det en anden sag. Nu fungerer det igen.
Opbygningen af X-Men filmene kan minde lidt om Star Wars filmene. De kommer i helt forskellig rækkefølge, og det er begyndt at irritere mig med denne film. Sidste gang vi så Charles Xavier var han blevet sprængt til atomer(man troede han var død, men en ending credit-scene sagde noget andet), og jeg vil snart gerne vide, hvordan han er genopstået, men det må jeg jo så vente med.
Ellers synes jeg Jennifer Lawrence, som spiller Mystic skal nævnes. Det tyder på, at hun bare ikke kan røre ved noget uden, at det bliver til guld. Hun gør det helt perfekt som Mystic.
Jeg synes endnu en gang ikke, at 3D-effekterne giver mening i denne film, men er man til det, er det jo fint nok.
Husk at X-Men er kendt for deres ending credits-scener. Der er endnu en til denne film, og selvom jeg slet ikke fattede, hvad denne handlede om, så skal den jo ses. Jeg glemte at nævne, at der er en ending credit-scene til "The Amazing Spider-Man 2", fordi jeg ikke vidste det(og det ærger mig helt vildt, men jeg har hørt, at den handlede om netop denne X-Men film).


"X-Men: Days of Future Past" får 4(store) stjerner ud af 6. ****(stjerner)

Xoxo The filmexpert-wannabe




Ingen kommentarer:

Send en kommentar